שערים חשמליים לחניה פרטית- כל מה שצריך לדעת

שער חשמלי לבית
שער חשמלי לבית

שערים חשמליים לחניה פרטית מתאימים למקומות עם אזורי פשיעה גבוהים ונמוכים כאחד. שערים חשמליים משמשים כשערי אבטחה ומסיטים מסיגי גבול באופן מוכח. מבעד לכך, שערים חשמליים לחניה פרטית נועדו כדי לשמור על הרכב שלכם מבלאי טבעי עקב חשיפה מרובה לשמש, פסולת, יונים וכד'. שערים לחניה לרוב יהיו מלווים בחניה מקורה, או הנמצאת בתוך שטח הבית. 

 

מהם שערים חשמליים לחניה פרטית?

שערים חשמליים לחניה פרטית הם שערים המופעלים על ידי שלט, אינטרקום, חיישני זיהוי ואמצעים שונים. ישנם סוגים שונים של שערים חשמליים: שערי נדנדה, שער כנף, שערי הרמה, שערים נגררים ושערים מתקפלים. השערים המאופיינים עם חניה פרטית בעלת שטח קטן הם שערי הרמה ושערים נגררים. כאשר יש לכם שטח רחב יותר תוכלו לבחור בשערי כנף ושערי נדנדה. בחירת סגנון השער תלויה בתשתיות הקיימות, ישנם שערים שאינם עובדים כראוי במשטחים לא ישרים ולכן נצטרך לשטח את הקרקע. 

כל השערים החשמליים עובדים על מנוע ובאמצעות לוח פיקוד המזהה את גלי הרדיו היוצאים ממערכת הפעלה – שלט רחוק. שלט השער עובד או באמצעות קוד קבוע או קוד משתנה, כאשר קוד משתנה נחשב למאובטח יותר אך עם קושי רב לשכפול במקרה של אובדן. בחירת שער חשמלי לחניה פרטית דורשת מכם מחשבה רבה מבחינת מקום, האם יש צורך במסגרת לשער החשמלי, חומר הגלם ממנו עשוי השער וסגנון. 

שערים חשמליים לחניה פרטית – זה בטוח?

שערים חשמליים לחניה פרטית בטוחים תחת שני תנאים: התאמה לתקן הישראלי, ובחירה במתקין שערים מורשה. לשערים אוטומטיים יש חיישני זיהוי אשר מזהים מגוון רחב של סיכונים פוטנציאליים כדי למנוע תאונות. לאחר התקנת השער יש לבצע הערכת סיכונים מלאה על ידי המתאים. הבדיקה נערכת כאשר השער מסוגל לעצור כאשר מזוהה חפץ או אדם. חשוב להדגיש, אין סכנה שהשער ירד מהמסילה ויפול, השערים האוטומטיים מצוידים לפחות בשני התקני בטיחות כדי למנוע פציעה או לכידה. 

 

שערים חשמליים לחניה פרטית דורשים תחזוקה?

הדבר החשוב ביותר הוא לשמור על תחזוקת השער באופן שוטף. לכל סוג שער יש את תדירות התחזוקה שלו, כאשר התחזוקה לרוב דורשת שימון צירים, צבע וכד'. מומלץ להגדיר תחזוקה ובדיקות קבועות על ידי מתקין מהימן, ככה תוכלו לשמור על שקט נפשי ולמנוע תקלות. תחזוקה שוטפת מסייעת במניעת תקלות נפוצות כמו שער שננעל אוטומטית, השבתה או נזק פיזי של השער ופגיעה בלוח הפיקוד.

 

טיפים לבחירת שער חשמלי לחניה:

  1. צריכת חשמל – רוב השערים החשמליים דורשים אספקת חשמל ביתית רגילה באזור השער. אספקת החשמל כוללת גם שימוש במערכות אינטרקום ותאורה הקשורות למערכת השער. יש לוודא היטב לפני רכישת השער מהי צריכת החשמל שלו והאם אתם נדרשים לספק נקודות חשמל באזור השער. המחיר של הוספת נקודת חשמל תנוע בין 350 – 600 ש"ח. 
  2. שער נגרר או מתנדנד – בחירת סוג השער תלויה בשטח העומד לרשותכם. שבילים שאינם מישוריים ידרשו שערי הזזה, כמו גם חניה ללא שטח נרחב מכיוון ששערים נגררים תופסים פחות מקום. שערי נדנדה אלו שערים שנפתחים לתוך החניה הביתית וכל אובייקט נמצא בדרך מפריע לתהליך. 
  3. סגנון – בחירת שערים חשמליים לחניה ביתית צריכה להיות מסוגננת בהתאם לקו העיצובי של הנכס שלכם. אם האסתטיקה חשובה לכם נסו לשקול משהו דקורטיבי יותר כמו שערי ברזל יצוק, אלומיניום מעוצב ואפילו שערי עץ המעניקים תחושה כפרית. 
  4. מערכות הפעלה – כאשר אתם בוחרים את סוג מערכת ההפעלה הנדרשת לשער יש לקחת בחשבון שיקולים שונים כמו רעש. מומלץ לבחור במערכות הידראוליות שקטות המציעות גם עמידות טובה יותר לתנאי מזג אוויר קיצוניים. אמנם מדובר על מערכות יקרות יותר להתקנה, אבל לטווח הארוך תקבלו שקט מובטח ובלאי נמוך. בנוסף, עליכם לשקול להוסיף מערכות נוספות כמו אינטרקום קולי או וידאו, מתג הפעלה וחיישני זיהוי.
  5. הפעלה ידנית – בכל שער חשמלי אמורה להיות "תוכנית ב" במקרה של הפסקת חשמל או כשל במערכת. עם התקנת השער יש לוודא כיצד מפעילים את השער באופן ידני. 

שערים חשמליים לחניה פרטית – כמה זה עולה?

מחירי שערים חשמליים לחניה פרטית משתנים בהתאם לפרמטרים רבים. טווח המחירים מתייחס למחיר למ"ר, אבל יש לקחת בחשבון מקרים בהם התשתית אינה תקינה והעבודה מורכבת. לדוגמה, כאשר אנו רוצים להתקין שער כנף אך המשטח אינו מתאים לכך יהיה צורך בהגבהה של ההתקן – שער כנף מרחף. במקרים אלו נדרש גם למנוע עוצמתי יותר וגם לידיים מקצועיות. ריכזנו עבורכם טבלת מחירים, הטבלה מתייחסת לטווח המחירים הנהוג בשוק בהתאם לסוג השער. המחירים אינם כוללים עיצוב וצבע שכן זאת בחירת הלקוח. 

 

סוג השער מחיר למ"ר הערות
שער הרמה 850 – 1,500 ש"ח טווח המחירים משתנה בהתאם לחומר הגלם כאשר הנפוץ ביותר לחניה פרטית הוא אלומיניום. המחיר ברוב המקרים אינו כולל מנוע.
שער הזזה/נגרר 850 – 1,400 ש"ח שערים נגררים אינם דורשים שטח רחב ונחשבים לשערים עם בלאי נמוך. יש להתקין מסילה וגלגלים לצורך הפעלת השער באופן חשמלי.
שער גלילה  700 – 900 ש"ח לרוב שערי גלילה יהיו עשויים אלומיניום דק. שערי גלילה הם יותר דקורטיביים מאשר אמצעי אבטחה. השער פועל בדומה לתריס חשמלי. 
שער כנף/שער כנף דו צדדי 1,100 – 2,000 ש"ח שערי כנף נחשבים לשערים פופולריים אך הם דורשים מרחב. ניתן לבחור בין חומרי הגלם השונים: עץ, ברזל ואלומיניום. 

 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

אלכס מורוזוב
אלכס מורוזוב

בעל חברה לשעריים חשמליים, הכנה תשתית עבור שערים חשמלים לבתים. אנו בטופ שערים נעשה הכל שתהיו מאושרים מאיכות השירות. בנוסף, אנחנו מציעים שירות מקצועי ואמין, ברמה אחרת, עם ותק ונסיון בתחום.

אז מה היה לנו בכתבה: