סוגי שערים חשמליים

סוגי שערים חשמלייםשערים חשמליים משמשים למטרות אבטחה, נוי ונוחות. ברוב המקרים שערים חשמליים יהיו בגובה הגדר או בהתאמה אישית. שערים אלו הצליחו להוכיח את עצמם בזכות הנוחות שלהם במגוון נישות, החל מחניונים ציבוריים ועד לחניה הפרטית בבית. ניתן להפעיל שערים חשמליים באמצעות שלט רחוק, זיהוי טביעת אצבע, זיהוי לוחית רישוי, אינטרקום וקוד. ישנם ארבעה סוגי שערים חשמליים עיקריים: שערי נדנדה, שערים מתקפלים, שערי גרירה ושערי הרמה.

 

סוגי שערים חשמליים – שערי נדנדה

שערי נדנדה פועלים באמצעות מנוע חזק, הם נפתחים ונסגרים על ידי פקודה יוצאת אל לוח הפיקוד. המנוע משחרר אנרגיה כדי להניף את השער קדימה ואחורה בהתאם לפעולה הדרושה. ישנם שערים הנפתחים לשני הצדדים אך כאשר אחד הצדדים מגיע למרחב הציבורי יש להגיש בקשה להיתר אל הרשויות. שערים מסוג נדנדה הם הפופולריים והקלים להתקנה, לרוב יהיו עשויים ברזל יצוק אך ניתן גם לשלב אלומיניום ועץ. הדגש העיקרי לבחירה זאת הוא על ידי בדיקה שאכן השטח הקיים מספיק בהתאם לאורך כנפי השער.

הבנייה של שערי נדנדה היא מסוגננת, ניתן לבחור בעיצובים שונים, לבחור בין שערים בודדים או שערים כפולים וכמובן זה יכול להתאים לשער לחנייה פרטית, בנוסף יש מגוון רחב של סוגים של שערים לחניה. אולם, החיסרון היחיד הוא שיש למנוע באופן עקבי מכשולים שנמצאים בדרך. השערים נחשבים חסכוניים ופשוטים להתקנה בחללים שרוחבם לא עולה על חמישה מטרים.  שערים דו צדדים מתאימים לכניסות של עד 10 מטרים.

קראו עוד: שערי הזזה ושערים חשמליים נגררים

סוגי שערים חשמליים – שערים מתקפלים

סוג זה נחשב לקומפקטי יותר מאשר שערי נדנדה. שערים חשמליים מתקפלים עשוי ממספר יריעות על גבי אותם צירים. לאחר ההפעלה השער מתרחב או מתכווץ, משמע כל יריעות השער נמתחות מקצה לקצה כדי ליצור מחסום. כאשר השער פתוח כנפי השער מתקפלים אחד בצד אחד של הכניסה. שערים מתקפלים אינם דורשים שטח רחב בדומה לשערי נדנדה, השערים עשויים פלדה מגולוונת, אלומיניום ולעיתים ברזל משולב. 

 

סוגי שערים חשמליים – שערי גרירה

שערי גרירה פופולריים בשטחים ללא מרחב המתאים לשערי נדנדה. שערים מסוג זה פועלים באמצעות מסילה וגלגלים לאורך פתח השער. הגלגלים מחליקים קדימה ואחורה על המסילה באמצעות פקודת המנוע. הדגמים הישנים של שערי גרירה דורשים הזזה ידנית. סוג זה נחשב מאובטח, ובמקרה בו לא מצאתם את השלט תוכלו לפתוח את השער באופן ידני בהתאם להוראות הטכנאי. בעבר שערים אלו היו פופולריים ליישומים מסחריים, אך היום הם מהווים תוספת אמינה ויעילה לנכסים פרטיים. שערים חשמליים נגררים יהיה לרוב עם כנף אחת ארוכה ובהתאם לאורכה יש לבחור את המנוע הרצוי.

 

סוגי שערים חשמליים – שערי הרמה

במקום בו אין מרחב גדול להתקנה שערי הרמה הם הפתרון עבורכם. השערים משמשים לחניונים פרטיים וציבוריים, ולמשטחים ישרים ואחידים. שערי הרמה הוא לרוב חלק מתוך מסגרת שאוחזת בשער עצמו כאשר השער מתרומם כלפי מעלה באמצעות הצירים. שערי הרמה מאופיינים בסוגים נוספים של שערים כמו מחסום זרוע (שער חשמלי מוכר בחניונים), שער מחסום זרוע יכול להיות עם כנף אחת או שתיים. הסוג השער הוא שער כנף, סוג אופייני לבתים פרטיים. השערים נפתחים כלפי חוץ ולכן נדרש שטח מינימלי. שערי כנף עשויים אלומיניום, ניתן למצוא שערים עם שתי כנפיים.

 

מה המחיר של שערים חשמליים?

טווח המחירים אותו נציין מתייחס למחיר לפי מ"ר. מוטב לציין, טווח המחירים הינו רחב מכיוון שבכל התקנה יש שינויים הבאים לידי ביטוי באורך השער, סוג המנוע, מורכבות ההתקנה, עיצוב ותוספות לשער.

 

סוג שער מחיר לפי מ"ר למי זה מתאים? הערות
שערי נדנדה 950 – 1,700 ש"ח נכסים עם שטח כניסה רחב (יש לייחס את אורך השטח ביחס לפתיחת השער) שערי נדנדה מאופיינים בעיקר בתור שערים עשויים ברזל ייצוק. ניתן למצוא גם שערים מעץ משולבים מסגרת ברזל/אלומיניום
שערי הזזה/שערי גרירה 850 – 1,450 ש"ח נכסים עם שטח רחב או צורך בחיסכון בשטח. שערי גרירה נחשבים בטיחותיים באופן זהה לשערי נדנדה. שערים אלו עשויים עץ, אלומיניום או ברזל.
שערים מתקפלים 900 – 1,550 ש"ח מקומות מסחריים בעיקר שערים מתקפלים מעט יותר איטיים מאשר יתר הסוגים ומתאימים למקומות ציבוריים ופחות לנכסים פרטיים
שערי הרמה  850 – 1,500 בתים פרטיים ומסחר שערי הרמה דורשים מסגרת המחזיקה את השער בעת ההרמה. לרוב שערי הרמה יהיו צרים ויתאימו לחניות פרטיות ומקורות.

 

מבעד לסוגים שציינו קיימים סוגים נוספים כמו שערי גלילה שעובדים בצורה זהה לתריסי גלילה. שערי גלילה פחות יוקרתיים ונחשבים לפחות הגנתיים. המחיר של שערי גלילה יהיה החל מ-700 ש"ח למ"ר. יש לציין כי בנוסף לעלויות השער יש לקחת בחשבון התאמה של המנוע ולעיתים נדרשת גם עבודה של יציקת בטון כדי ליישר את המשטח. 

התאמת מנוע לסוג השער

התאמת המנוע היא בהתאם אל סוגי שערים חשמליים כאלה ואחרים, זאת אומרת שמנוע שמתאים לשער כנף לאו דווקא יתאים לשערי הרמה. מנוע נגרר הוא מנוע המתאים לשערים נגררים, המנוע מקובע לקרקע ובהתאם לקבלת הפקודה פותח או סוגר את השער. למנוע זה יש מעצורים ייחודיים והוא נבחר ביחס למשקל הכולל של השער. לרוב לשערים ביתיים נרצה מנוע של עד 500 ק"ג ועלותו תנוע בין 3,200 ועד 4,700 ש"ח.

מנוע המיועד לשערי נדנדה הוא בעל שתי בוכנות (עבור שערים עם זוג כנפיים). מנועים אלו נחשבים לפחות יוקרתיים אך גם אותם יש להתאים ביחס למשקל הכנף הכולל. העלויות נעות בין 2,500 ועד 4,000 ש"ח. מנוע הרמה/גלילה נע בטווח מחירים של 2,400 ועד 2,800 ש"ח.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

אלכס מורוזוב
אלכס מורוזוב

בעל חברה לשעריים חשמליים, הכנה תשתית עבור שערים חשמלים לבתים. אנו בטופ שערים נעשה הכל שתהיו מאושרים מאיכות השירות. בנוסף, אנחנו מציעים שירות מקצועי ואמין, ברמה אחרת, עם ותק ונסיון בתחום.

אז מה היה לנו בכתבה: